Online ügyintézés: Babaváró támogatás és Családok Otthonteremtési Kedvezményeinek igénylése

Elektronikus ügyintézést támogató segédlet

A szükséges hatósági bizonyítványokat a koronavírus megfékezése miatt is érdemes digitálisan igényelni.

Hogyan is történik az ügyintézés az ügyfélkapun?

A Magyar Nemzeti Bank kiadott körlevélben rendelkezik arról, hogy a bankok ügyintézéseik során elfogadják az elektronikusan kiállított hiteles hatósági bizonyítványokat. Az MNB követendő gyakorlatnak tartja továbbá, ha – az ügyintézés egyszerűsítése és a dokumentumok hitelességével kapcsolatban felmerülő aggályok elkerülése érdekében – a hitelintézet olyan online felületet alakít ki, amelyen az ügyfél feltöltheti az igényléshez szükséges, a hatóságok által elektronikus hitelesítéssel kiadott dokumentumokat, így a hatósági bizonyítványt is.

Ügyfélkapu regisztrációval 1 rendelkező ügyfelek a Babaváró támogatás és Családok Otthonteremtési Kedvezményeinek igényléséhez szükséges biztosítási jogviszonyt igazoló hatósági bizonyítványt online, a magyarorszag.hu, illetve közvetlenül az epapir.gov.hu 2 oldalon is igényelhetik az alábbi módon:

Hatósági bizonyítványok kiállításához szükséges igénylőlapok az alábbi linkeken elérhetőek:

  • IGÉNYLŐLAP a babaváró támogatásról szóló 44/2019. (III. ) Korm. rendelet kedvezményeinek igényléséhez szükséges biztosítási jogviszonyt igazoló Hatósági Bizonyítvány kiállításához
  • IGÉNYLŐLAP a családok otthonteremtési kedvezményének igényléséhez illetve az otthonteremtési kamattámogatás iránti igazolás kiadásához

A https://magyarorszag.hu felületen TOVÁBB AZ OLDALRA kattintva jut el a kezdőlapra. Itt a felület jobb oldalán található az EPAPIR szolgáltatás, amelyre rákattintva elektronikusan intézheti ügyeit. Az ÜGYINTÉZÉS INDÍTÁSA gombra kattintással átirányításra kerül az epapir.gov.hu oldalra, ahol a BEJELENTKEZÉS gombra kattintva, majd az ügyfélkapus felhasználó nevének és jelszavának megadásával ÚJ LEVÉL ÍRÁSA elnevezésű űrlap jelenik meg. Töltse ki az űrlapot (a *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező).

Az űrlapon a következő mezők legördülő listájából válassza ki az alábbiakat:

Témacsoport: Kormányhivatali ügyek

Ügytípus: Egészségbiztosítási pénztári feladatok

Ügytípus azonosító: 326

Címzett: A lakóhely szerint illetékes Kormányhivatal

 

Ezt követően töltse ki az alábbi mezőket:

Hivatkozási szám: Itt hivatkozhat esetleges előzményekre. A mezőt nem kötelező kitölteni

Levél tárgya: „Hatósági bizonyítvány” – Adjon meg egy rövid címet, ami utal az ügyre

Levél szövege: Itt szövegesen kifejtheti, hogy melyik Hatósági Bizonyítványra van szüksége, rendelkezhet pl. postázási címről, ha azt más címre kéri, mint az állandó lakhelye, illetve megadhatja telefonos elérhetőségét.

A Levél szöveges kitöltését követően kattintson a TOVÁBB A CSATOLMÁNYOKHOZ gombra. A Csatolmány elnevezésű oldalon töltheti fel a korábban kitöltött és aláírásával hitelesített beszkennelt vagy lefotózott igénylőlapot.

A MENTÉS PISZKOZATKÉNT gombbal levelét bármikor elmentheti. Munkáját később a Mentett piszkozatok menüből folytathatja.

Ezt követően a TOVÁBB A VÉGLEGESÍTÉSHEZ gombra, majd a KÜLDÉS gombra való kattintással a felugró Megerősítés ablakban ismételten a KÜLDÉS gombbal juttathatja el kérelmét Hatóságunkhoz. A kérelem elküldése után visszaigazolást kap a felületen, illetve egyúttal a központi rendszer e-mailben értesítést küld a Tárhelyére érkezett Nyugtáról.